Умишлено или не, много туроператори означават начините на хранене при резервация на хотелски пакет за почивка със странни чуждоезикови съкращения, които често могат да объркат потребителите, които да закупят не точно това, което са искали. Зачестиха и потребителските сигнали от неточни и подвеждащи оферти. Какво трябва да очакваме от офертата за резервация на почивка? Какво освен нощувката е включено в цената?
RO - "Room Only" - означава, че плащаме само за нощувка без включена закуска или друго хранене.
SC - „Self Catering" - означава, че в цената не са включени хранения, но стаята разполага с кухненско оборудване за самостоятелно приготвяне на храна.
BB (или B&B) - "Bed and Breakfast" - това е най-често срещаната форма при резервация на хотел, която включва нощувка със закуска.
HB - "Half Board" - това означава, че в цената заедно с нощувката ви осигурява и закуска и вечеря
FB - "Full Board" - пълен пансион - освен нощувката се предоставят трите основни хранения на ден - закуска, обяд и вечеря.
AI - „All Inclusive" - ол инклузив/всичко в цената - при тази форма трябва да очаквате да се предостяват трите основни хранения плюс напитки (безалкохолни и алкохолни) и леки закуски (сандвичи, ядки и др.) през целия ден. Някои оферти включват и ползване на различни съоръжения или атракции като плувен басейн (съответно чадър и шезлонг), спортни игри и площадки и др.
За какво да внимаваме
Най-честите неясноти или неточности в офертите са свързани с представянето на пълен пансион оферти като ол инклузив. Много е важно да се информирате подробно за това какво е включено в офертата. Винаги питайте и четете внимателно - за това пари не взимат!
Броя и вида на напитките (особено алкохолните) и на допълнителните услуги при ол инклузив офертите, може да се различава значително. Информирайте се предварително, за да избегнете разочарования.
В случай на разминаване между офертата и реалноността, не се колебайте да искате обезщетение - отстъпка от цената или предоставяне на допълнителна услуга, която не е била включена предварително. За целта се обърнете към туроператора незабавно при установяване на нередност. Може да научите още от статията Компенсации по време на почивка.
*
Източник: Асоциация „Активни потребители”
*
Полезно: В момента тече седмица за Почивки и туризъм в сайта ПромоЗона.бг!

No comments:
Post a Comment